Don't miss our holiday offer - up to 50% OFF!
Защо да дадем на бебето телефон?
Живеем в 21 век и сме достатъчно ерудирани, манипулирани и моделирани, за да не се поддаваме на чуждите провокации за правилата. Така де! Всяко бебе да си знае мястото!
Е, не така с лошо. Все пак първо майката трябва да се погрижи за себе си, Ако тя не се чувства добре, няма да има бебето какво да …..
*Да се върнем все пак на темата за бебето и телефона. Както казах – 21 век. Ерата на смартфона. Сам по себе си фактът, че е смарт е първата основателна причина да НЕ го държим далеч от бебето. Колкото по-често го вижда или вижда мама да го ползва, толкова по-смарт ще е бебето. И така бебето се ражда и ние веднага го туитваме, файсбукваме и гугълваме и после около 2 месеца му го показваме : „Виж мама как те постна!“. После си поправяме акаунта на Мария Иван Пепи Малинови с цел бебето да не се загуби из дебрите интернетски. И сядаме да го приспиваме с „Пет малки патета плували“. А докато то спи, ние се осведомяваме във всички налични мамински групи как се кърми, повива, приспива. И ако междувременно То се събуди, го подрусваме малко със смарт в ръце с обяснението „Чакай, че мама спори за кърменето“.
*Ама как само плачат тези бебета, а? Особено, докато имат колики. И е много важно за коликите да се чете в интернет. Факт е, че голяма част от ДжиПи педиатрите преглеждат проформа, та така и така ей там една майка е попаднала на свястно джипи, чакай сега да прочетем. А , някой казват капки на Бах. Ама не съм сигурна дали са екологични. Затова най-добре, да се погрижим за мама. И така – коликите. Втората сериозна причина да дадем телефон на бебето – то плаче. Мама и без това не знае какво да го прави, ако само го разнася напред назад или го гушка, ще вземе да свикне (бебето) , ще я заболи гърба (майката). Я по-добре в леглото. И смарт му поднасяме умно създадени детски песни на разнообразни езици. Колкото повече са езиците, толкова по-смарт ще е бебето!
*Приказки? К‘ви са сега тия приказки? Аз нали му говоря? Слуша песни на патагонски? Да чета? Кой – Аз? Ееее, нямам време – работа, ноктите, миглите, а да, бебешката кухня. А и книжките не мърдат така добре като клипчетата. Ето я и следващата причина:Клипчето разказва вместо мама и осигурява свободно време. „Ех, как бързо свършва! Докато се разберем със Силвето и не ми остана време да ти направя обяд. Я виж сега и „Маша и мечока““.
*“Пепи, Пепииии, Виж мама какво ще ти даде да папкаш. Пепииии, защо не ме поглеждаш, бе мамо? Отвори я тази уста! Виж колко е вкусно! Айде, че закъсняваме! Силвето и Бубето ни чакат в парка! Ама няма цял ден да те храня!“ „Виж сега как танцува тука каката!“И така храненето е ритмична почасова дейност, извършвана с по-добра скорост под съпровод на оркестър. Колкото по-ритмичен е съпроводът, толкова по-скоростно бебето отваря уста и ние наливаме там екологично чистата разделна храна с вкус на настърган талашит, защото така пише във форума.
*Ми няма да се мотаем, я! Все пак трябва да има време за парка.Зомбирани смарт бебета в колички не притесняват разговорите на майките за бъдещи планове! „Ще му дам аз него една градина! На ясла ще го пратя! Там ще го научат!“
*Заветна вечер, късен час! Искам и аз да правя нещо различно! Оставям бебето в леглото. Прожектирам през телефона на тавана. Все някога ще заспи! И колкото по-късно заспи нашето смарт бебе, толкова по-късно ще стане! Да имам време и аз едно кафе да изпия.
И така, бебето расте. Очакването ми е една сутрин да се събудя и то да ми се обади по телефона, да ми каже къде е или да ми напише в месинджъра какво е казала госпожата и защо не мога да го взема в 19 от детската. И защо трябва аз да го науча как да пресича! Няма ли там клип в ютюб? Чакам аз, ама друг път! То не ми говори, нито ме слуша. Нито пък някой друг слуша! Но пък говори на английски и разбира команди само на испански. Сега къде да му търся градина на испански. Толкова ли не можа да го научиш този тъп български от този смарт телефон? Може да не съм избрала правилния модел ?
Я да напиша в групата?
„Вие какъв смартфон давахте на детето си, щото моето не можа да проговори с него?“
Автор: Нина Йорданова, специалист ранно детско развитие